Studio is binnen! - Reisverslag uit Drongen, België van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu Studio is binnen! - Reisverslag uit Drongen, België van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu

Studio is binnen!

Door: Karen Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Karen

19 September 2010 | België, Drongen

Familieleden, troeteldieren, vrienden en anderen,

De afgelopen weken een beetje in een roes geleefd. Wel wetend dat ik naar België zou gaan, maar toch het zoeken naar een plekje om te wonen uitstellen. Afspreken met vrienden, lekker met Zaar lopen en aan Afrika denken en alle leuke dingen die we daar hebben gedaan, waren veel belangrijker.
Maar het begin van school kwam dichterbij, dus het vinden van een leefplek was erg belangrijk.

Op naar Gent en kamers langs gaan die op internet stonden. Wat een lelijke dingen stonden ertussen zeg. Ik denk dat de gothickamer toch wel de ergste was. Rode muren, zwarte gordijnen en een onwijs muffe geur, dat kon ik echt niet aan. Hoewel het kamertje van 10m2 toch ook echt verschrikkelijk was. Dus verder zoeken!

Ondertussen wel al begonnen met hockeyen, dat was dan wel weer super tof!

Vorige week maar besloten dat ik een tijdje bij mijn tante zou gaan wonen. Een nadeel, met openbaar vervoer naar school zou ongeveer 1,5 uur duren (en naar hockey 2 uur). Openbaar vervoer is echt geen probleem, maar zo lang, dat gaat te ver.
Dus halverwege deze week een onwijze inzinking en bijna besloten alles af te blazen. Dan geen opleiding en maar gaan werken.
Toen bedacht ik me, dat ik toezegging had gehad op een studio in Gentbrugge. Deze was alleen een klein beetje duur, en de badkamer was dezelfde ruimte als de slaapkamer en ik moest internet gaan regelen. Maar daar zou ik dan wel iets op bedenken.

Dus gister weer naar Gent(brugge), op naar de studio. Daar aangekomen is er een aparte badkamer gemaakt, wordt alles wit geverfd, gordijn worden opgehangen en ook internet is erbij gekomen. Ineens zag het er weer rooskleurig uit, en heb ik zowaar zin om te beginnen in de opleiding.
Na het contract getekend te hebben, en dit gevierd te hebben met een Cola zero, op naar ikea om de nodige spullen te halen.
Daarna lekker uit eten in Gent, en heerlijk slapen bij mn tante in Drongen.

Vandaag een rustig dagje op dit landgoed. Af en toe even naar buiten om met de ezels te knuffelen, praten met de kippen, genieten van heerlijke kopjes thee, nog maar te zwijgen over het belgische brood met zelfgemaakte kersenjam.
Morgen 'onthaaldag`, ben erg benieuwd naar de mensen waarmee ik de komende 3 jaar mee opgescheept zit.

Ik zal geen dagboek bijhouden van mn studie in België. Maar op deze manier is ( zo goed als) iedereen op de hoogte. En dan hoef ik, als ik het weekend terug ben, niet alleen maar over Gent, studio's en studie te praten. Dat kwam me namelijk een petit beetje mn neus uit.

Een hele fijne week gewenst en tot snel! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Drongen

studie in België

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Eerste dagen

27 Augustus 2011

België tot nu toe..

19 September 2010

Studio is binnen!
Karen

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 9214

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 25 Juni 2014

studie in België

16 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Africa

Landen bezocht: