België tot nu toe.. - Reisverslag uit Gent, België van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu België tot nu toe.. - Reisverslag uit Gent, België van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu

België tot nu toe..

Door: Karen Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Karen

27 Augustus 2011 | België, Gent

Familie, vrienden, troeteldieren, soortgenoten, Ridders van de Ronde Tafel en al het andere volk,

om iedereen maar even op de hoogte te stellen, zal ik hier weer eens een bericht plaatsen. Als ik dan weer terug ben in Nederland, hoef ik niet 20x te vertellen over al mijn avonturen in België.

Het afgelopen jaar is er veel veranderd. Hoewel ik maar 1,5 uur van huis zit, lijkt het soms wel de andere kant van de wereld. Als je op een plek komt waar je niemand kent en waar je dan ineens ‘fulltime’ moet gaan leven, dat valt nog wel een beetje tegen. Wat dan weer zorgde voor verwarringen in mijn hoofd.
De vakken zijn van hoog niveau. Aangezien de Belgen op ‘het middelbaar’ chemie, wiskunde en fysica krijgen, en dat voor mij al een tijd geleden was, had ik zo mijn eerste achterstand opgebouwd. Ook hebben de Belgen veel meer discipline. Naar huis gaan en een samenvatting maken en leren. Zo stond mijn systeem nog niet ingesteld.

Het gevolg van alle verwarringen in mijn hoofd was dat het eerste semester uit liep op een drama.. De twijfels tijdens de eerste examenperiode waren dodelijk voor mijn cijfers, en het was een feit dat er veel herkansingen gemaakt moesten worden

De twijfels bleven maar toch begon ik aan het tweede semester. Tijd om weer serieus aan het werk te gaan. We kregen meer praktijk lessen op de faculteit diergeneeskunde. Stonden we het eerste semester nog een koeienpoot te ontleden, kregen we nu les in het assisteren van een dierenarts. Ook hadden we meerdere lessen in de snijzaal om daar dieren van héél dichtbij te leren kennen. Maar dat is geen goed verhaal voor de lezers met een gevoelige maag.
Gelukkig werden de verwarringen in mijn hoofd vervangen door motivatie en doorzettingsvermogen. Ik kan niet ontkennen dat er geen twijfels meer waren, maar het liep allemaal stukken beter dan het eerste semester. Dat was dan ook terug te zien aan mijn cijfers.

Buiten school werd er gehockeyd. Dat was toch wel even anders dan in Nederland. Daar was ik erg verwend met een vriendinnenteam als Dames 4. Dus in het begin viel het soms toch even tegen. Het was erg wennen om ineens in een ander team te spelen dan de afgelopen jaren. De trainingen zijn heel anders opgebouwd en op het gebied van conditie doen we vrij weinig.
Waar ik begin het seizoen startte als achterspeelster, werd ik later meer voorin gezet waar ik zelfs nog wat doelpuntjes mocht maken (en dat zonder geblesseerd te raken!).
Feesten kunnen ze hier gelukkig erg goed, daar kan ik niet over klagen. Duurt makkelijk tot 1 uur, om vervolgens allemaal in de taxi te stappen, naar een grote discotheek te rijden waar we allemaal op de gastenlijst staan en doorlopen naar de VIProom. Maar dat valt natuurlijk allemaal in het niet als we het vergelijken met Sjiek..

Een nieuw fulltime leven geeft nieuwe (Nederlandse) vriendinnen. Wat een zegen! En zo ontstonden de Ridders van de Ronde Tafel. Die goed begrijpen hoe het is om hier te wonen en leven. De gemengde gevoelens, twijfels, verwarringen, het willen stoppen en toch weer doorgaan. Ze hebben het allemaal meegemaakt en het is heerlijk om daar op terug te kunnen vallen.

De slechte start heeft er voor gezorgd dat ik het een en ander over moet doen wat er weer voor zorgt dat ik wat vertraging oploop wat dus als gevolg heeft dat ik wat langer in België moet blijven. En dat is helemaal niet erg, want ik heb het prima naar mijn zin. Een super toffe studio, heerlijke vriendinnen, Gent!, toekomstige stages en BabyZus die volgend jaar in België gaat studeren. Ja, mijn zusje wordt ook een Belg. Dat garandeert dan weer hele mooie weekendjes naar de kust, shoppen in Gent en veel films met popcorn. Nu maar hopen dat mijn studie daar niet onder lijdt..

Ik richt mij nog eens op wat leerwerk, in de hoop nog iets te halen voor mijn herkansingen.

Salut!

  • 27 Augustus 2011 - 20:29

    SofaCabana:

    Babieeeieiee wat een leuk verslagje :) en nu weer aan de studie want je zit weer hard te SOG-en!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Gent

studie in België

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Eerste dagen

27 Augustus 2011

België tot nu toe..

19 September 2010

Studio is binnen!
Karen

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 9210

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 25 Juni 2014

studie in België

16 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Africa

Landen bezocht: