Begin Namibie - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu Begin Namibie - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu

Begin Namibie

Door: Karen Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Karen

25 Juli 2010 | Namibië, Swakopmund

Na een busreis van 20 uur gister aangekomen in Swakopmund - Namibie. Na dat we 4 keer dezelfde straat in en uit zijn gelopen, omdat de nummering niet klopt, eindelijk de Swakop Lodge kunnen vinden. Hier delen we een kamer met 2 andere backpackers. Een zeer klein kamertje, met ruimte voor 9 mensen. Moet er niet aan denken dat het nu vol zou zitten.

Na deze kamer bekeken te hebben, hebben we een tour te paard geboekt. We waren iets aan de vroege kant, dus nog even het spannende Swakopmund bezocht. Het strand, de zee en de pier. Met uitzicht op de woestijn (Namib dessert).

Dat is ook waar we met de paarden door zijn gaan rijden. Aangekomen op de manege werden de groepen bekend gemaakt, Anne en ik gevorderd, de rest niet. 3 andere vonden dat ze ook bij ons mochten, dus dat moest dan maar. Bij de eerste galop vonden het paard van Anne en mijn pony het tijd voor actie. Een hoge bok (achterbenen de lucht in) van mijn kant, en een val op de grond van Anne haar kant was het gevolg. Anne er weer op, en we konden weer. De verdere tocht besloten om erop te blijven zitten, en geen gekke acties te ondernemen.

Na het paardrijden een quadtoer voor de dag erna (vandaag) geboekt.

Daarna zijn we uit eten gegaan bij de Italiaan Napolitana. Anne een pasta, ik een pizza. Ondertussen werd er gekeken door een groep van 4 mannen. Voelde me er niet prettig bij, dus Anne even op de hoogte gesteld (die zat er met haar rug naartoe).
Toen we na het eten om de bon vroegen, kregen we een briefje op tafel geschoven door de serveerster, afkomstig van de mannen. Of we later op de avond wat wilde drinken met ze. Wat een grap vonden wij dat. Wat blijkt.. Het is Namibies grootste zingtalent Feyzel (iemand? youtube?). Geen idee dus wie het is, maar de serveerster vond het helemaal leuk.

Vanmorgen om 7.30 ontbeten, en een uur later opgehaald om te quadbiken. Daar zijn we een uurtje geleden van terug gekomen.
Dat was nog eens een ervaring. Echt zo ontzettend tof! Jammer dat ik hier de foto's niet op internet kan zetten. Volgens de begeleider waren we de tofste (en snelste) meiden groep die hij heeft gehad.
Halverwege de tour vond ik het tijd voor een trucje (regel nr 1, volg altijd de begeleider), maar dat was niet zo'n goed idee. Ik dacht hard een duin op te kunnen rijden, om er overheen te springen. De rest reed er in een bocht op. Halverwege de duin kwam ik erachter dat ik niet snel genoeg ging, en stond toen stil. Met het gevoel dat ik achterover zou klappen en de quad mee zou nemen, hing ik daar. De begeleider heeft me toen kunnen redden. Geprobeerd overtuigend te zijn, en hem wijs te maken dat ik echt geen trucje wilde doen. Maar hij had me door (geen verdere gevolgen).

Nogmaals erg jammer dat ik de foto's er niet op kan zetten!

Morgen begint de tour naar Kaapstad. We vertrekken om 6.30 met de truck, en zakken dan langs de kust richting ZuidAfrika.

De rest van deze middag gaan we niets spannends ondernemen. Sit back and relax.

Liefs xx

  • 30 Juli 2010 - 12:19

    Stephanie Van Holten:

    He Lieverd!

    Dacht ik dat ik je vandaag bij je slaapkamerraam zag staan, ik zwaaien, was het Bar. Ze zij dat je al Naar Afrika was! Jeetje, wat gaat de tijd toch snel.... Ben je al weer weg! Meid geniet ervan en ik volg je verhalen. Dikke kus en de goetjes aan Anne!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Africa

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2010

Het einde is (helaas) hier..

24 Augustus 2010

Hazyview - Pretoria

10 Augustus 2010

Tot nu toe..

01 Augustus 2010

Swakopmund - Cape town

25 Juli 2010

Begin Namibie
Karen

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 9223

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 25 Juni 2014

studie in België

16 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Africa

Landen bezocht: