Het einde is (helaas) hier.. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu Het einde is (helaas) hier.. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu

Het einde is (helaas) hier..

Door: Karen Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Karen

27 Augustus 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve vrienden en vriendinnen, familieleden, troeteldieren en soortgenoten,

de afgelopen dagen eigenlijk niet bijster veel gedaan. Tenminste, dat zou je denken. Ik moet zeggen dat Tafelberg op en af lopen best vermoeiend is. Dat is wat we woensdag gedaan hebben.

Daarom hadden we dinsdag maar alvast vrij genomen, om onze krachten te sparen voor woensdag.
We hadden het weer niet helemaal goed ingeschat. Dus iets te dik gekleed gingen we deze reus op. Gezegd werd dat het 2,5 uur lopen was. Dat werd 3 uur en nog eens 2 uur naar beneden.

Ook hadden we onze watervoorziening niet goed.. voorzien. Met 1 flesje dat we bij ons hadden, waren we er snel doorheen. Gelukkig kwamen we onderweg een dude tegen die wel wilde delen.

Meerdere malen gedacht om te stoppen en weer terug naar beneden te gaan, maar toch hebben we het afgemaakt. We waren al zo'n tijd onderweg.
Het uitzicht was echt schitterend! Ben blij dat we het hebben afgemaakt.
Maar dan de weg naar beneden. Ik weet nog steeds niet wat erger was, naar boven of naar beneden..

Wat een grap was, ik vertelde Anne een situatie, waarin je al je gewicht op een steen zou zetten, en dat dan de steen weg zou glijden. Had het nog niet gezegd of ik lag op de grond. Met die pols moest ik toch nog naar de dokter, dus maar gewoon weer doorlopen.

Omdat dit mijn laatste avond was in Afrika gingen we uit eten met zn 2en. Bij de plaatselijke Cubaan aangeschoven en daar genoten van cocktail, kip, mange, bonen en rijst en als toetje chocochili rumcake met thee. Je kon ons naar huis rollen.

Donderdag (vandaag, gister? wat is het?) nog een rondje Stellenbosch gedaan. Laatste prullen gekocht en dan toch maar eens beginnen met tas inpakken. Verbazingwekkend alles weer in mn backpack gekregen. En dat terwijl er toch wat dingen bijgekomen zijn. Dat werd ook wel duidelijk met de 22,6 kg die ik vervolgens naar het vliegveld kon slepen.

Snel ingecheckt, afscheid (niet echt..) genomen van Anne en op zoek naar mn vliegtuig.

Van Kaapstad naar Dubai ging prima. Behalve die **kinderen, die zaten schreeuwen/rennen/huilen..
Om 10 uur lekker periperikip gegeten, en toen om 2uur een ontbijtje (je zal maar honger hebben).
Nu aan het wachten op mijn volgende vlucht naar Dusseldorf. Kijk nu al uit naar mn ontbijt op deze vlucht!
Maar uiteindelijk kijk ik toch het meeste uit naar Mos! Want die heb ik het meeste gemist van iedereen!

xx

• 27 Augustus 2010 - 10:33

Sofa:

je bent er bijjjnaaa liefje jeej :)