Aangekomen! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karen Versteegh - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Karen Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Karen

18 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Een vlucht verder en ik zit in Stellenbosch. Het is een beetje wennen aan de temperatuur hier. Bij vertrek in Duitsland was het ongeveer 25 graden. Dubai was (om 5.00uur) 32 graden. Hier is het vandaag 21 graden, maar daar voel je niets van! Loop in een lange spijkerbroek met long sleeve en spijkerjackie EN mn mutsje op! Ik lag gister ook als een ijsklontje in bed.

Heb me onderweg in het vliegtuig goed vermaakt. Vooral de tweede vlucht was erg luxe. Ik had keuze uit ongeveer 80 films en serie's. Dus heb een Friends marathon gehouden. Was erg leuk :)
Aangekomen in Kaapstad (iets vertraagd) had ik best snel mn stempels en bagage. Toen opzoek naar mn chaffeur, die in geen velden of wegen te bekenen was. Wat doe je dan? Liften! Er stond een dude met een bordje van Stellenbosch University. Die ging de goede kant op, dat kwam mooi uit. Anne ondertussen gesmst, en die zou me daar ophalen. Met de duitse student, die ook mee reed, meteen even de WKfinale besproken.

Vanmorgen zijn we op zoek gegaan naar een auto die we kunnen huren. Dat is iets moeilijker dan verwacht. We moeten een creditcard hebben, en dat hebben we niet. Maar viavia gaat het wel lukken. Dus dan gaan we de komende 4 dagen rondrijden en leuke dingen bezoeken. Vrijdag vertrek naar Namibie!
Het gastgezien waar we verblijven is erg aardig. Vader Piere probeerde al een stukje Kubu(koe)tong aan me te slijten, maar daar heb ik nog even voor bedankt. Misschien later deze week.

Ik zit nu in een internetcafe in Stellenbocsh. Nu net even boodschappen gedaan. Wat we dalijk gaan doen, geen idee. Zien we dan wel weer! Ik heb ook een Zuidafrikaanse simkaart gekocht. Nog geen idee wat mn nummer is. Maar dat koste dus 99cnt (=dus 9 cnt in NL).

voor nu dankie die lees en tot 'n volgende storie.

Kus!

  • 19 Juli 2010 - 16:25

    Caar310188:

    Chick ehh Papoea! Gelukkig ben je goed aangekomen, had je sis al even aan de lijn. Je zal vast snel mooie verhalen hebben, dus zal je dushisite goed in de gaten houden;) Veel plezier!! Koesje eh Kubusje hehe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Africa

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2010

Het einde is (helaas) hier..

24 Augustus 2010

Hazyview - Pretoria

10 Augustus 2010

Tot nu toe..

01 Augustus 2010

Swakopmund - Cape town

25 Juli 2010

Begin Namibie
Karen

Actief sinds 17 Feb. 2010
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 9233

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 25 Juni 2014

studie in België

16 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Africa

Landen bezocht: